loading...
تخصصی عربی و قرآن
آخرین ارسال های انجمن

نام بین المللی دریای خزر دریای کاسپین است یعنی دریای قزوین !.

تعداد گونه های پرندگان ایران به تنهایی با تعداد کل گونه های پرندگان اروپا برابری می کند !.

آلودگی نفتی خلیج فارس ۴۷ برابر استاندارد جهانی است !.

در ایران روستاهایی با نام آلمان-مصر-پاکستان-عمان -پرو-لهستان-چاد و .. داریم !.

آخرین شیر ایرانی -بزرگترین و زیباترین شیر جهان- توسط چمپيون جونز در سال ۱۳۲۶ در دره هاي كرخه نزديك دزفول دیده شد و اکنون فقط در جنگل گیر هندوستان یافت می شود !.

آخرین قلاده ببر مازندران در سال ۱۳۲۲ در منطقه کلاله استان گلستان شکار و برای همیشه منقرض شد !

آخرین جمعیت های یوزپلنگ آسیایی به تعداد حدود ۵۰ قلاده فقط در ایران یافت می شوند و به شدت در معرض انقراضند !.

سرو زیبا و چهار هزار ساله ابرکوه یزد یکی از مسن ترین موجودات زنده دنیاست !.

ایران دارای ۳ آتشفشان فعال بزمان - تفتان و دماوند است !.

لهجه گنجشک های شمال ایران با گنجشک های جنوب ایران متفاوت است !.

دکتر کردوانی -کویر شناس معروف- معتقد است که گرمترین نقطه کره زمین در ایران واقع است !.

بلندترین قله فلات ایران دماوند نیست بلکه قله تیریچ میر با بلندی ۷۶۹۰ متر در افغانستان است !.

ردپاي دايناسور در شمال كرمان و فسيل كرگدن و ماموت در كوه هاي سبلان يافت شده است !.

جزاير جالبي همچون جزيره شيطان در بلوچستان- جزيره قبر ناخدا در استان خوزستان و جزيره نرگس در استان فارس.. واقعند.

رشته کوه زاگرس بسیار جوان بوده و هر ساله بر ارتفاع قلل آن افزوده می شود !.

آمل به واسطه طبیعت زیبای خود شهر مورد علاقه خسرو پرویز و پایتخت ایران در دوران این پادشاه بوده است !.

در جنوب ایران بزرگترین پستاندار کره زمین (نهنگ بزرگ ۱۲۰۰۰ کیلویی) و در شمال ایران کوچکترین پستاندار کره زمین (حشره خوار کوتوله ۲ گرمی) زندگی می کنند !.

جنگل های جنوبی خزر موزه زنده و بسیار کمیابی از گیاهان اعصار قبل از یخبندان کره زمین در دوران چهارم بوده و اکنون به شدت در معرض تهدید هستند !.

ریشه های متراکم و شبکه ای درخت حرا در سواحل جنوبی ایران مانند یک مهد کودک محل پرورش نوزادان ماهیهاست !.

سنجاب ایرانی - گوزن زرد ایرانی - گور ایرانی - جرد ایرانی - یوزپلنگ آسیایی - پازن و دوپای فیروز از جانوران خاص و ویژه ایران محسوب می شوند.

توسعه و رونق تمدن بین النهرین (نخستین تمدن بشری جهان) مدیون مواد معدنی- فلزات گرانبها و الوار جنگل های کردستان و آذربایجان کنونی ایران بوده است !.

در گذشته جنگل ها و مراتع ایران توسط استعمارگران روس و انگلیس به صورت پنهانی چپاول می شد و اکنون توسط قدرتمندانی که طبیعت ایران را خوان گسترده و بدون حد و مرز برای بهره برداری خود می پندارند به صورت آشکارا در حال نابودی است.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری تبیان در این باره می‎نویسد: نوزدهمین روز از ماه فروردین برای منجمان مسلمان اهمیت ویژه‌ای داشته است. روزی که خورشید ۱۹ درجه در برج حمل (فروردین) باشد. آن‌ها می‌گویند این روزخاص بنابه محاسبات نجومی، روزی خوش یمن و بابرکت است و البته در ساعت‌های خاصی در این روز، بهترین موقعیت خورشید در کهکشان در سال است.

ابوریحان بیرونی در کتاب التفهیم در باب «در احکام نجوم» فصل «بهرهای (بهره‌ها) ستارگان اندر بروج» زیر عنوان «شرف و هبوط ستارگان کدامند ‌» مطالبی را در خصوص شرف سیارات نوشته است.

براساس جدول کتاب التفهیم شرف شمس هنگامی است که خورشید ۱۹ درجه در برج حمل باشد.

در میان عامه مردم هم این روز، روزی است که موکلان خورشید به زمین می‌آیند و چند ساعتی را در زمین می‌گذرانند. ساعت‌هایی که برای اهل زمین، از جمله خوش یمن‌ترین ساعت‌ها سال است.

 


 

در خبری که العربیه منتشر کرده، گروهک تروریستی جیش العدل ادعا کرده که مرزبانان به گروگان گرفته شده را آزاد کرده است. این خبر در حالی منتشر شده که تاکنون صحت و سقم آن تأیید نشده است.آزادی مرزبانان ایرانی

 بنابر ادعای گروه جیش العدل چهار مرزبان که در روز هفدهم بهمن ماه ۱۳۹۲ به گروگان گرفته شده بودند، آزاد شدند.
سایت العربیه، در بخش عربی خود خبری منتشر کرد که از آزادی چهار سرباز گروگان گرفته شده حکایت دارد.
در بخشی از این خبر آمده است: ریگی سخنگوی جیش العدل گفته است که هیچ گونه توافقی بین ما و نظام حاصل نشده، چرا که ما مطمئن شدیم جمهوری اسلامی هیچ گونه اهمیتی برای جان سربازان خود قایل نیست، لذا ما به درخواست مشایخ اهل سنت احترام گذاشتیم و این سربازان را آزاد کردیم تا ثابت کنیم که ما صادق هستیم و در مقابل هم انتظار داریم جمهوری اسلامی زندانیان اهل سنت که در زندانهای خود دارد را آزاد کند.به نوشته العربیه سخنگوی جیش العدل هم چنین تاکید کرده که ممکن است این سازمان دست به اقدامات مشابهی بزند.از نکات قابل توجه در بیانیه گروهک تروریستی جیش العدل این است که در آن تلاش می شود خود را “انسان دوست” و دارای “حسن نیت” معرفی کنند!
بیانیه ی گروه جیش العدل بدین قرار است:

 پایان مذاکرات و آزادی نظامیان رژیم با پادرمیانی علمای اهل سنت ایران

سازمان جیش العدل به اطلاع عموم مردم ایران می رساند که مذاکرات بین مسئولین سازمان و وفد اعزامی علمای اهل سنت با تصمیم آزادی نظامیان رژیم به پایان رسید. علمای اهل سنت که دارای مکانت بزرگی در جامعه اهل سنت ایران هستند از ابتدای ماجرای اسارت نظامیان رژیم میانجی گری کرده و سعی کردند این ماجرا به خیر و خوبی حل گردد که نهایتا شورای مرکزی و رهبری سازمان جیش العدل رای به آزادی نظامیان داده و آنها را تحویل وفد اعزامی دادند. این تصمیم خالصتا در پاسخ به مطالبه علمای اهل سنت و در راستای نشان دادن حسن نیت و انسان دوستی اتخاذ گردید تا نظام حاکم هم در راستای آزادی زندانیان اهل سنت گام بردارد و در غیر این صورت بر مشکلات و مسائل منطقه افزوده خواهد شد و این آخرین اقدام در نوعش نخواهد بود.

 

آزادی مرزبانان ایرانی

وبلاگ رسمی گروهک تروریستی جیش العدل بیانیه آزادی مرزبانان را منتشر کرد به این صورت تمامی شایعات به پایان رسید و به صورت رسمی آزادی این مرزبانان عزیز تأیید شد.
در عکسی که ضمیمه این بیانیه شده متاسفانه تصویری از گروهبان دانایی فر دیده نمیشود.

گفتنی است که این مرزبانان تحویل مقامات ایرانی در پاکستان داده شده اند .

پنج سرباز ایرانی به وسیله گروه مسلح “جیش العدل ” در مرز های جنوب شرقی ایران ربوده شده اند. چند روزی است که خانواده آنها و تمام ملت ایران نگران سلامتی و جانشان هستند.

این اولین اقدام گروه تروریستی جیش العدل نیست و در گذشته نیز اقدامات مشابهی را در منطقه انجام داده است. این پنج نفر که در حال گذراندن دوران خدمت سربازی خود بوده اند قربانی مناقشه هایی هستند که خودشان هیچ نقشی در آن ندارند. این اقدامات خلاف تمام موازین بین المللی است.

تشخیص تندی فلفل , نحوه خرید فلفل

 

از روی ظاهر فلفل هم تا حدی می توانید میزان تندی فلفل را تشخیص دهید .

دانه های فلفل تندترین قسمتهای این گیاه هستند. اما همه فلفل ها مثل هم نیستند برخی از آنها تندی بسیار کمی دارند و برخی از آنها آنقدر تند هستند که باید با دستکش آنها را برداریم . اگر شما هم جزء کسانی هستید که دوست دارید تشخیص دهید چه فلفلی تند است و چه فلفلی تندی کمتری دارد می توانید از روشی که در اینجا ذکر می کنیم استفاده کنید.

دستورالعمل :
وقتی می خواهید فلفل بخرید درباره میزان تندی آن از فروشنده سئوال کنید و اگر از فروشگاههای بزرگ خرید می کنید باید به توضیحات نوشته شده روی برچسب آن توجه کنید . معمولا" بعد از قیمت ، روی برچسبها میزان تندی فلفل نوشته می شود.

به نمودار اسکوویل مراجعه کنید. مقیاس اسکوویل ، یک نوع شاخص اندازه گیری است که برای نشان دادن میزان تندی فلفل به کار می رود.


از روی ظاهر فلفل هم تا حدی می توانید میزان تندی فلفل را تشخیص دهید . معمولا" هرچه فلفل ریزتر باشد تند تر است. هم فلفلهای قرمز و هم فلفلهای سبز می توانند خیلی تند باشند بنابراین رنگ فلفل نمی تواند ملاک خوبی برای قضاوت کردن درباره تندی آن باشد.

به تازگی فلفل هم توجه کنید و ببینید فلفل بو داده است یا تازه . اگر فلفل چین و چروک شده و رنگش تیره تر شده است حتما" بو داده است . فلفل بو داده معمولا" تندتر از فلفل تازه است ، بنابراین اگر نمی خواهید از فلفل های خیلی تند استفاده کنید بهتر است از فلفل های تازه استفاده کنید.

هشدارها :
1 - شما می توانید تندی فلفل را با خارج کردن دانه های داخل آن کاهش دهید.

2 - وقتی قصد دارید فلفل های تند را به دست بگیرید حتما" دستکش بپوشید و بعد از دست زدن به فلفل حتما" دستهایتان را بشوئید تا پوستتان تحریک نشود .

خارش کف دست,علت خارش کف دست,دلایل خارش کف دست

 

خارش کف دست,علت خارش کف دست,دلایل خارش کف دست

خارش کف دست همیشه مژده پول نیست
یک متخصص پوست و مو خارش کف دست را نشانه برخی از بیماری‌ها دانست.
خلیل صداقت‌پیشه متخصص پوست گفت:

خارش کف دست می‌تواند نشان‌ دهنده بسیاری از بیماری‌هایی نظیر هپاتیت باشد و در صورت تکرار باید جدی گرفته شود و آزمایشات اساسی برای پیگیری بیماری‌ها انجام شود.


وی در رابطه با حساسیت‌های دارویی و خارش کف دست، گفت: احتمال واکنش بدن به دارویی خاص و اعلام ناسازگاری در قالب خارش کف دست نیز وجود دارد که در این صورت این نشانه باید جدی گرفته و نسبت به مشورت با پزشک معالج آن دارو اقدام شود.
صداقت‌پیشه برخی از مواد شیمیایی را محرک پوست دانست و ادامه داد: حساسیت تماسی در برخورد دست با برخی مواد شیمیایی چون سیمان، شوینده‌ها، برخی رنگ‌ها که حساسیت‌زا هستند ممکن است باعث خارش دست شود.

 

پوست بزرگ‌ترین ارگان بدن است که وظیفه محافظت از کل بدن را بر عهده دارد، ولی به این معنی نیست که نیازی به مراقبت از پوست احساس نمی‌شود.پوست انسان در صورتی که در مقابل آفتاب، جراحت و خشکی مراقبت‌ شود می‌تواند سلامت کل بدن را حفظ کند.
صداقت‌ پیشه معتقد است: این نگهداری برای ما چندان دشوار نیست فقط کافی است که از جراحت و زخم جلوگیری کنیم و یا ضد آفتابی با SPF مناسب استفاده کنیم و رطوبت مورد نیاز آن را تامین کنیم.

جراحی بینی, مضرات جراحی بینی

 

بینی بزرگ موجب محافظت در برابر بیماری‌های مختلف از جمله سرماخوردگی می‌شود. به اعتقاد اغلب افراد، بینی کوچک یکی از مهم ترین شاخصه‌های زیبایی چهره به شمار می‌رود.

 

به همین دلیل است که جراحی زیبایی بینی در میان جوانان بسیار پرطرفدار است. اما مطالعات محققان آمریکایی نشان می‌دهد که بینی بزرگ موجب محافظت در برابر بیماری‌های مختلف از جمله سرماخوردگی می‌شود.

 

در این بررسی مشخص شد که هر چه بینی و لب‌ها بزرگ تر باشند، ذرات معلق، گرد و غبار و باکتری‌های کمتری وارد بدن می‌شوند.

 

برای انجام این تحقیق، پژوهشگران دو بینی مصنوعی ساختند که یکی از آن‌ها 2.3 برابر از دیگری بزرگ تر بود. این دو بینی روی دو صورت مصنوعی قرار گرفت و دو لب مصنوعی با شکل‌ها و اندازه‌های متفاوت نیز روی این صورت‌ها آزمایش شد. نتایج نشان داد در بینی‌های بزرگ تر به مراتب ذرات معلق کمتری وارد مسیر تنفسی می‌شوند.

 

این نتیجه در مورد لب‌های بزرگ تر نیز صادق بود. سرپرست این گروه تحقیقاتی معتقد است: بینی بزرگ تر خطر ورود عفونت به بدن را کاهش داده و همچنین میزان آلودگی هوای وارد شده به بدن را نیز کمتر می‌کند.

 لقب زلال ترین دریاچه دنیا را به آن داده اند. دریاچه ای که در جزیره ساوت نیوزیلند قرار دارد و نام واقعی اش دریاچه آبی یا دریاچه بلو است. جایی که آب شبیه یک کریستال قیمتی می درخشد و تمام جزئیات کف دریاچه را به شما نشان می دهد!

 همین اول کار تکلیف را روشن کنیم! این دریاچه فقط برای تماشا کردن است. شنا و شیرجه در این دریاچه ممنوع است و همین باعث شده گردشگرانی که به جزیره ساوت نیوزلند سفر می کنند، حسرت به دل از این دریاچه بازگردند.


زلال‌ترین دریاچه جهان,زیباترین دریاچه جهان,بزرگترین دریاچه جهان


 

هنگام گرفتگی گردن چه کار کنیم ؟

یک عصب‌شناس با اشاره به دلایل گرفتگی گردن بر اثر استرس، نشستن نادرست و ضربه‌های وارد شده، خود درمانی به ویژه مصرف مسکن‌ها و استفاده از یخ را نادرست برشمرد.

 

گرفتگی و اسپاسم گردن به 3 دلیل رخ می‌دهد. اول بر اثر استرس، دوم نشستن‌ها و استفاده نادرست از سیستم عصبی و عضلانی و سوم تروماها و ضربه‌های که به گردن وارد می‌شود.
تحقیقات نشان می‌دهد که حدود 60 درصد از آرتروزهای گردن بر اثر استرس است.

 

تعداد اعصاب موجود در ناحیه گردن و شانه‌ها بیشتر از دیگر قسمت‌های بدن است و از آن جایی که عصب، ماهیچه و استخوان یک سیستم را تشکیل می‌دهند، فشار بر هر کدام می‌تواند کل مجموعه را تحت تأثیر قرار دهد.

 

این موضوع حتی در حیوانات نیز دیده می‌شود. شاخ و شانه کشیدن آنها برای حفظ بقا موجب بالا انداختن شانه‌ها و در هم کشیدن ابروها می‌شود که به لحاظ فیزیکی عضلات را منقبض می‌کند.

 

انحنای استخوانی در برخی افراد نیز می‌تواند ناشی از نشستن‌های نادرست باشد.

تحقیقات نشان داده مقدار فشاری که پشه موقع سوراخ کردن پوست انسان وارد می‌کند به اندازه فشاری است که یک فولکس بر سکه‌ای ده‌شاهی وارد می‌کند. بنابراین گاهی فشاری که بر گردن وارد می‌شود می‌تواند موجب دردهای گردن شود.

 

مغز انسان حدود یک کیلو و 500 گرم وزن دارد و همین مسئله موجب فشار بر مهره‌های گردن می‌شود. در صورتی که نشستن ما موقع مطالعه مشکل داشته باشد این فشار بیشتر نیز می‌شود. تروماها و ضربه‌های دیگر نیز عامل دردهای گردن است.
کوبیدن محکم پای سربازان بر زمین موجب می‌شود تا ارتعاشات از پا تا گردن ادامه پیدا کند و موجب دردهای گردن شود.

 

برخی از مردم در زمستان به حمام می‌روند و بعد در اتومبیل خود می‌نشینند و شیشه ماشین را پایین می‌آورند این موجب می‌شود تا ماهیچه موضعی گردن گارد بگیرد.
استفاده از شال گردن برای حفاظت از گردن در برابر سرما است. بنابراین در زمستان باید از شال گردن استفاده کنیم.

 

متأسفانه در اکثر موارد، مردم بدون تجویز پزشک و با خود درمانی به سراغ داروهای مسکن مانند ژلوفن و کدئین‌ها می‌روند. در حالی که گرمای موضعی درمان بهتری نسبت به مسکن‌ها است.
در صورتی که با این روش درد گردن خوب نشود باید با تجویز پزشک از گردنبند استفاده کرد.
فیزیوتراپی نیز درمان دیگری برای برخی انواع گردن درد است.
متأسفانه مراجعه به پزشک آخرین مرحله برای درمان است. مردم عادت دارند اول خودشان اقدامات درمانی را انجام دهند و اگر به نتیجه نرسیدند به پزشک مراجعه کنند.

 

استفاده از یخ که در قدیم مرسوم بوده اصلاً توصیه نمی‌شود و به جای آن می‌توان از گرمای موضعی استفاده کرد. چرا که گرما کار کورتون را انجام می‌دهد و موجب استراحت تاندون‌ها و باز شدن رگ‌های گردن می‌شود.


کاتب اثر: منسوب به امام حسن(ع)
نوع خط: کوفی
جنس اوراق: پوست آهو
ابعاد اثر: قطع بیاضی (16/5 * 11/7 سانتی‌متر)
تاریخ وقف اثر: 1008 هـجری قمری
واقف اثر: شاه عباس اول صفوی

 

توضیح: وقف‌نامه‌ی این اثر ارزشمند به خط و امضاء شیخ بهائی است. این قرآن از آغاز جزو بیست وسوم است تا پایان جزو بیست وپنجم؛ به خط کوفی و روی پوست آهو. تحریر قرن سوم است با رقم حسن‌بن‌ابی‌طالب وتاریخ «احدی اربعین». ابتدا و انتهای اثر اینگونه است:آغاز : « بماغفرلی ربّی وجعلنی من المکرمین » (آیه‌ی 27 از سورة یس)انجام : « وانّهم لفی شکّ منه مریب » (آیه‌ی 45 از سوره فصلّت )صفحه‌ی نخست وقف‌نامه‌ی شاه عباس ماضی است به خط و امضاء شیخ بهائی وتاریخ آن که در گوشه‌ی صفحه بوده در صحافی بریده شده است.

عبارت وقفنامه این است :«این جزء قرآن مجید را که به خط شریف حضرت امام همام سبط الرسول وقره عین الوصی و البتول ابی محمد الحسن علیه الصوة والسّلم است، وقف نمود بر روضه‌ی مقدسه‌ی منوره‌ی مطهره‌ی سدره مرتبه‌ی رضیه‌ی رضویه‌ علی صاحبها الف الف سلام وتحیة، پادشاه اسلام پناه ظل الله خاک آستانه‌ی خیر البشر مروج مذهب حق ائمه‌ی اثنی عشر، غلام باخلاص امیرالمؤمنین حیدر ابوالمظفر شاه عباس الحسینی الموسوی الصفوی بهادرخان خلدالله تعالی ملکه وسلطانه وافاض علی العالمین بره و عدله و احسانه به حق محمد و آله الطاهرین آمین رب العالمین ، حرره الداعی بهاءالدین محمد العاملی»
 
"برای دیدن تصویر و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید"

به گزارش نامه نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، تلسکوپ فضایی هابل به تازگی موفق به تصویربرداری از دو ستون جت بخار در سطح یکی از قمرهای یخ زده سیاره مشتری به نام اروپا شده‌اند.

گفتنی است: این دو ستون بخار برای مدت هفت ساعت قابل رویت بوده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ این کشف می‌تواند نشان دهنده وجود عنصر آب برسطح این قمر سیاره مشتری باشد.

کارشناسان معتقد هستند؛ که این بخار آب دمای بسیارپایینی دارد زیرا سطح قمر اروپا کاملا یخ زده است.قمر اروپا در فاصله 800 میلیون کیلومتری از خورشید قرار دارد.

 

 

78669

 

این دو ستون بخار آب تا ارتفاع 100 مایل از سطح قمر اروپا به فضای خارج پرتاب شده‌اند.

دانشمندان معتقد هستند که یک اقیانوس پنهان در زیر قمر اروپا وجود دارد که توسط نیروی گرانش مشتری تحت فشار قرار گرفته و هرازگاهی دچار فوران جت‌هایی از بخار آب می‌شود.

دانشمندان معتقد هستند؛ که در این جت‌های بخار آب، عناصر هیدروژن و اکسیژن می‌تواند وجود داشته باشد.

 

 

 

 

محققان اعلام کردند که یک فسیل در مجموعه فسیلهای موسسه اسمیتسونین که شبیه گل شقایق است، نشان دهنده قدیمی ترین گیاه گلداری است که تاکنون در آمریکای شمالی کشف شده است.ناتان جاد دانشجوی دکترای دانشگاه مریلند اظهار داشت که هنگامی که در حال بررسی یک دسته فسیل گیاهان باستانی در مجموعه موزه تاریخ طبیعی اسمیتسونین بود یک فسیل خاص نظر وی را به خود جلب کرد که بسیار جالب بود.
اولین گیاه بوجود آمده روی زمین را ببینید (عکس)
نازوب، به راستی که میتوان انگلستان را مهد مسابقه های عجیب و غریب و البته مقداری خارج از منطق دانست چون در این رقابتها شرکت کنندگان معمولا با جان خودشان بازی می کنند یا دست به کارهایی می زنند که شاید فکر کردن به آن ها نیز کمی مشکل باشد و کمی سخت بود.
این مسابقه ی ترسناک همه را وحشت زده کرد (عکس)
به گزارش ایران ناز: عمو حاجی که چهره ای همانند انسان های غارنشین دارد و کهنسال به نظر می رسد که حتی مردم عادی سن او را نزدیک به یک قرن می دانند، رنگ خاکستر گرفته و قشری ضخیم از چرک بر اندام او سنگینی می کند.چند سال پیش جوانان محل تصمیم گرفتنند عمو حاجی را به رودخانه ببرند تا آبی به بدن این مرد برسد، به همین منظور هنگامی که عموحاجی در خواب بود او را در عقب یک وانت گذاشتند تا او را در رودخانه حمام کنند؛ وقتی به رودخانه رسیدند، دیدند عمو حاجی در عقب وانت نیست. زیرا او پیش از رسیدن، خود را به بیرون از وانت انداخته بود تا مبادا بدنش با آب آشتی کند و عمو حاجی همان جا گفته بود اگر تمیز شوم، مریض می شوم.
این مرد کثیف یک قرن است به حمام نرفته (عکس)

"علی پیرهانی" دومین مرد چندزبانه جهان با قدرت تکلم ۱۹ زبان زنده جهان بعد از دکتر جکسی ریچاردز آمریکایی که میتونه به ۲۳ زبان جهان صحبت کنه دومین فرد چندزبانه ی جهانه.. حیرت آور اینجاست که علی در ۲۴ سالگی تونسته ۱۹ زبان رو یاد بگیره ولی جکسی ریچاردز در ۶۸ سالگی تونسته ۲۳ زبان رو یاد بگیره!

 

 

"پارهید جانی" یک مرتاض هندی است که اگر گفته هایش درست باشد تمام دانسته های دانشمندان از بدن انسان بهم خواهد خورد. او می گوید از 12 سالگی دیگر غذا نخورده است و حالا او 85 ساله است. این مرد تا به حال دوبار به طور جدی تحت آزمایشاتی قرار گرفته است که در اولی سال 2003 توانست بدون هیچگونه تغذیه ای 10 روز در یک اتاق خالی دوام بیاورد و همچنین در سال 2010 نیز 15 روز با همین اوضاع ادامه حیات داد. پس از پایان هر دو آزمایش دانشمندان از این مورد شگفت زده بودند که او به هیچ عنوان علائم بیماری ندارد و یکی از سالم ترین انسان های روی زمین است. این مرد از هوا تغذیه می کند و هنوز دانشمندان در نحوه زنده ماندن او در شوک هستند.

 

 

عجیب ترین آزمایشاتی که روی انسان انجام گرفته است

شگفت انگیزترین مومیایی های دنیا که سرشار از رمز و راز می باشند. 

در دوران باستان مصری ها روشی برای نگه داری از اجساد خود داشتند که میتوانست بدن را سال ها در شرایط نسبتا مطلوب نگه دارد که به مومیایی کردن معروف است. مومیایی کردن بعدها به اصطلاحی برای اجسادی تبدیل شد که قرار بود برای مدت طولانی نگه داری شوند.

در طول تاریخ کشورهای بسیاری از روش مومیایی برای نگه داری از مردگانشان استفاده کرده اند و هر کدام دلیل یا سبک کاری خاص خود را داشته اند. با گذشت زمان و از بین رفتن سنت های قدیمی و حتی شهرهای باستانی مومیایی ها تنها چیزی هستند که باستان شناسان می توانند پیدا کنند. این افراد سالانه در مناطق مختلف باستانی کاوش می کنند تا شاید بتوانند اجساد مومیایی شده را پیدا کنند. مومیایی ها جدای از جاذبه های گردشگری که به همراه دارند میتوانند در گشایش رازهای سر به مهر قدیمی نیز موثر باشند
برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب بروید.
این پسر به یک بیماری نادر مبتلا است که فقط 80 نفر در جهان به آن مبتلا هستند. 

علی حسین 14ساله دچار اختلال ژنتیکی نادری است که پنج نفر از خواهران و برادران او را کشته است. در جهان تنها 80 نفر به این مشکل مبتلا هستند. به سبب این وضعیت که Progeria نامیده می شود، بدن فرد هشت برابر سریع تر از نرمال رشد می کند.
این پسر بچه ظاهر یک فرد 110 ساله را دارد (عکس)
این پسر بچه ظاهر یک فرد 110 ساله را دارد (عکس)
این پسر بچه ظاهر یک فرد 110 ساله را دارد (عکس)
این پسر بچه ظاهر یک فرد 110 ساله را دارد (عکس)

فرهاد مجیدی برای آخرین بار در یک بازی فوتبال حاضر شد

 فرهاد مجیدی شماره 7 استقلال امروز در اقدامی ناگهانی  از فوتبال حداحافظی کرد. این در حالی است هواداران حاضر در ورزشگاه یک صدا از مجیدی می‌خواستند از خر شیطان پایین بیاید و خداحافظی نکند.
 تصویری که می‌بینید مربوط است به اولین رویارویی مجیدی و ادینیهو ستاره برزیلی تیم مس که مثل خود مجیدی اهل بازی درگیرانه نیست اما فرهاد ظاهرا به قصد سنگ تمام مشغول گردگیری با این فانتزی باز برزیلی مسی‌هاست.
 فرهاد مجیدی در انتهای بازی در دقیقه 89 جای خود را به نیکبخت واحدی داد و پیراهن خود را از تن درآورد و چارگوشه زمین را بوسید... و تمام.
                                          دانلود کلیپ:  
                        
مقایسه خداحافظی بازیکنان (ویژه مجیدی)

آمـوزشِ تصـویـری همـراه بـا فیلـمِ آمـوزشـی سـاخـتِ ایمیـل در یـاهـو بعـد از تحـریـمِ یـاهـو :
(بـا 3 روشِ مختلـف)

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ چند روزی هست که سایت یاهو در بخش ایجاد ایمیل جدید کد ایران را از سیستم ثبت نام حذف کرده است و برای همین دیگر ایجاد ایمیل جدید در یاهو برای ایرانیان غیر ممکن شده است، اما اکنون با این روش که در ادامه خواهید دید به سادگی میتوانید ایمیل جدید یاهو ایجاد کنید و تحریم را دور بزنید.

دوجوان خوشفکر ایرانی (مهندس نبی کرمعلی زاده و سید امیرتباسیده) برای مرورگر فایرفاکس افزونه ای را نوشته اند که به سادگی کد 98 ایران را به لیست ثبت نام در یاهو اضافه میکند و بعد از وارد کردن شماره موبایل خود کد فعال سازی از یاهو برای شما پیامک خواهد شد.

[تصویر:  Y1.jpg]


خود لی چینگ یون اعتراف کرده که در سال ۱۷۳۶ متولد شده و ۱۹۷ سال زندگی کرده است.

لی چینگ یون یک مرد چینی است که بعد از ۲۵۶ سال زندگی ۲۳ زن و ۱۸۰ نوه دارد! لی چینگ یون از دنیا رفته اما بر اساس آخرین امار ها او مسن ترین انسان روی زمین بوده است! خیلی ها راجع به نحوه ی زندگی کردن او و رژیم غذایی اش کنجکاو هستند.

راز و رمز یک زندگی طولانی چیست؟

مشاور لی چینگ یون راز داشتن یک زندگی طولانی را به او آموخته است : نداشتن استرس،آرام راه رفتن و خوب خوابیدن!

مردی با 2 قرن زندگی و یک خانواده عظیم (عکس)
 
خود لی چینگ یون اعتراف کرده که در سال ۱۷۳۶ متولد شده و ۱۹۷ سال زندگی کرده،شما در سال ۱۹۳۰ یک استاد دانشگاه به نام وو چونگ در پرونده ای اثبات کرده که که لی در سال ۱۶۷۷ متولد شده!
 

http://www.taknaz.ir/upload/82/0.478247001381515179_taknaz.jpg

 

 

حرکت جالب کودک درون شکم مادر !! + تصویر

 

حرکت جالب کودک درون شکم مادر !! + تصویر

حرکت جالب کودک درون شکم مادر !! + تصویر


حرکت جالب کودک درون شکم مادر !! + تصویر

 

حرکت جالب کودک درون شکم مادر !! + تصویر

 

 

تحقیقات دانشگاهی نشان می دهند که چنین حرکاتی برای کودکان در رحم مادرشان طبیعی بوده ولی این تصویر یکی از نادر ترین تصاویر از حرکت کودک درون رحم به شمار می رود.
 
تصاویر  نشانگر این هستند که این کودک درون رحم مادر، دست خود را به طرف صورت خود برده و دست خود را می خورد.

حرکت جالب کودک درون شکم مادر !! + تصویر

کاپيتان تيم فوتبال پرسپوليس از فوتبال خداحافظي کرد.

 

 

 

 علي کريمي بازيکن و کاپيتان تيم فوتبال پرسپوليس در پايان فينال جام حذفي از دنياي قهرماني خداحافظي کرد.

به گزارش فارس، وي پس از شکست پرسپوليس در فينال جام حذفي مقابل سپاهان در حالي که گريه مي‌کرد اعلام کرد که براي هميشه از دنياي فوتبال خداحافظي کرد.

امروز علاوه بر علي کريمي، مهدي مهدوي کيا نيز براي هميشه کفش هايش را اويخت و از دنياي فوتبال خداحافظي کرد.

ساحل محلی برای بازی و تفریح است و به عنوان یکی از جاذبه های توریستی در دنیا شناخته می شود. سواحل معمولا همراه با صدای موج هستند و حتما باید روی سطح زمین باشند.

“Playa del Amor” ساحلی متفاوت و عجیب در مکزیک است که به عنوان یکی از شگفتی های طبیعت نیز شناخته می شود. این ساحل به طرز عجیبی در روی سطح زمین نیست و درون یک چاله زیر زمین قرار دارد.

63318_649

در ادامه مطلب....

 

 به رغم این که این نقشه مساحتی معادل 155 کیلومتر مربع را در نقش به خود اختصاص داده است، اما یک گروه از دانشگاه سیدنی که این ماه به این جزیره موهوم سفر کرده بودند در این منطقه چیزی جز مرجانهای دریای آبی نیافتند.

براساس پیش فرضها جزیره سندی باید در نیمه راه میان استرالیا و نیوکلدونیا قرار داشته باشد، از این رو کاپیتان این کشتی محتاطانه به این منطقه نزدیک شد چرا که نگران برخورد کردن با خشکی بود.

ماریا ستون یک زمین شناس در این رابطه گفت: این جزیره در گوگل ارث و سایر نقشه ها مشاهده می شود، بنابراین تصمیم گرفتیم که آن را بررسی کنیم و متوجه شدیم که چنین جزیره ای وجود ندارد. ما به شدت شگفت زده شده ایم و این مسئله بسیار عجیب است. اگر این جزیره وجود ندارد چگونه به نقشه ها راه یافته است. تا کنون پاسخ به این پرسش مشخص نشده است اما درنظر داریم تحقیقات بیشتری انجام داده تا علت آن را کشف کنیم.

ماهواره گوگل این جزیره موهوم را چیزی جز یک توده تاریک نشان نمی دهد اما این هفته این جزیره عجیب و فرضی همچنان در نقشه گوگل قابل مشاهده بود.

براساس اظهارات نبیل نقدی از مدیران پروژه نقشه گوگل، گوگل از منابع متعددی برای به روز نگه داشتن نقشه خود استفاده می کند. دنیا مدام درحال تغییر است دقیق شدن روی این تغییرات یک تلاش بی پایان است.

محققان اظهار داشتند که نمی دانند چگونه این جزیره در نقشه ها ظاهر شده است اما نشریه سیدنی مورنینگ هرالد منابعی یافته که براساس آن این مسئله دست کم به سال 2000 می رسد.

درحال حاضر شخصیتهای آکادمیک درحالی بررسی تکتونیک صفحه‌ ای هستند. اگر این جزیره به واقع وجود داشته باشد در آبهای ساحلی فرانسوی قرار می گیرد

- تا حالا دقت کردین تا تقویم سال جدید می گیریم اولین چیزی که می بینیم تاریخ تولدمونه که ببینیم چند شنبه میشه!

- تا حالا دقت کردین خارجیا تو آسانسور همه رو به در آسانسور وایمیسن ولی ما ایرانی ها رو به هم!

- تا حالا دقت کردین مامانا بعضی وسایلشون رو یه جاهایی قایم میکنن که اگه 10 تا گروه تجسس هم بیاد نمی تونن پیداش کنن!

- تا حالا دقت کردین وقتی برمی گردیم خونه و می خوایم اون چیزی رو که جا گذاشتیم رو برداریم، با زانو و با زحمت زیاد می ریم تو خونه که فرش کثیف نشه ولی برگشتنش خسته می شیم با کفش از رو فرش رد می شیم!

- تا حالا دقت کردین وقتی برای امتحان یک کاری انجام میدین خوب درمیاد اما وقتی که موقع انجام همون کار برای مقصود اصلی می رسه همه چی خراب می شه.

- تا حالا دقت کردین هر چی کنترل تلویزیون از دسترس دورتره، برنامه در حال پخش جذابتره!

- تا حالا دقت کردین بعضی ها هستن که وقتی میشینن تو ماشین حاضرن 45 دقیقه کمربند ایمنی رو بگیرن تو دستشون، ولی قفلش رو جا نندازن! کلا چه آدمای صبوری، خسته نباشن.

- تا حالا دقت کردین یک ساعت مونده به امتحان به این فکر میفتیم که اگه فقط یه کم زودتر می خوندیمش 20 میشدیم؛ چه راحت بود!

- تا حالا دقت کردین «موفق باشید» های استاد آخر برگه امتحان، جواب همون «خسته نباشید» هایی هستش که وسط درس دادنش می گفتیم!

- تا حالا دقت کردین ده درصد آخر باتری گوشی چه با برکته !!

- تا حالا دقت کردین تو مدرسه و دانشگاه همیشه کلاسای دیگه زودتر از کلاسی که ما توشیم تعطیل میشن؟ چرا؟؟

- تا حالا دقت کردین هرکی پراید داره میخواد بفروشه ۲۰۶ بگیره !

- تا حالا دقّت کردین هر از گاهی که حوصله ندارین یه آهنگ شاد تو سرتون واسه خودش Play میشه ؟ دست بردار هم نیست !

 - تا حالا دقت کردین ۹ ماهی که تو شکمِ مامانمون هستیم، جزء سنمون حساب نمیشه ؟!

- تا حالا دقت کردین همه مجری های صدا و سیما دوست دارن بیشتر در خدمت مهمان برنامه باشن اما وقت برنامه این اجازه رو بهشون نمیده ؟

- تا حالا دقت کردین بعضی حرفارو هر چقدم بقیه بگن , تا خودت تجربه نکنی و به غلط کردن نیفتی باور نمی کنی !

- تا حالا دقت کردین وقتی یه آهنگ قدیمی‌ گوش میدیم، به جایی‌ اینکه به خود آهنگ گوش بدیم به خاطره‌هایی‌ که با آهنگ داشتیم فکر می کنیم !

- تا حالا دقت کردین اونقدر که پراید جون ایرانی هارو گرفت اسکندر مقدونی و چنگیز خان نگرفتن ؟!

- تا حالا دقت کردین وقتی يه نفر شمارو دعوت به دیدن یه فیلمی که قبلا خودش دیده میکنه تو مدت فیلم یه جوری نگاتون میکنه که انگار خودش فیلمو ساخته ؟!

جعفر رضایی/متولد 1356/لیسانس اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی تهران/ سال 1380 عاشق دختری بنام مریم شد/چون وضع مادی جعفر خوب نبود پدر مریم با ازدواجشان مخالفت کرد/پنج سال تمام جعفر و مریم برای رسیدن به هم تلاش کردن/سال 85 مریم خود کشی کرد/و جعفر دیوانه شد/ اکنون دو چشم جعفر کوره/به هر کی میرسه میگه هفته دیگه عروسیشه. همه رو دعوت میکنه

 

صندوقچه ای بهر دلت خواهم بود / دریا بشوی تو ، ساحلت خواهم بود

 

ای یار اگر تو قایق عشقم باشی / من هم ملوان زبلت خواهم بود !

 

سال نو را به تو عشقم تبریک میگم

***********

فرخنده باد بر همگان مقدم بهار / نوروز، جاودانه ترین جشن روزگار

نوروز مبارک

***********

اس ام اس نوروز

برآمد باد صبح و بوی نوروز / به کام دوستان و بخت پیروز

مبارک بادت این سال وهمه سال / مبارک بادت این روز و همه روز

نوروزتان پیروز

***********

ای خدای دگرگون کننده دلها و دیده ها

ای تدبیر کننده روز و شب

ای دگرگون کننده حالی به حالی دیگر

حال مارا به بهترین حال دگرگون کن

سال نو مبارک

***********

دم همه اونایی که تو خونه تکونی دلشون ما رو دور نریختن گرم،

ما هم سعی می کنیم زیاد جا نگیریم!

سال نو  مبارک

***********

لحظه ای که سال تحویل می شه ، تنها لحظه ایه که بی منت به من لبخند می زنی

کاش هر ثانیه برای من سال تحویل باشه تا لبخند همیشه مهمون لبهات بمونه

سال نو مبارک

***********

سال 91 با تمام ادعاهاش رفیق نیمه راه از آب در اومد امیدوارم

سال 92 مثل اجدادش نارفیق نباشه  و با ظهور آقا رفاقت خودش رو ابدی کنه . . .

به امید ظهور آقا ، سال نو مبارک

***********

اس ام اس عید نوروز جدید

سلام به قاصدکهای خبر رسان که محکوم به خبرند

و سلام به شقایقهایی که محکوم به عشقند

و سلام به شکوفه هایی که با شکفتن خود خبر از بهار میدهند

عید نوروز مبارک

***********

آمد بهار و گل رخ من در سفر هنوز / خندید و ابر چشم من از گریه تر هنوز

آمد درخت گل به بر امّا چه فایده؟ / کان سرو گلعزار نیامد به بر هنوز

اللهم عجّل لولیک الفرج

***********

مُدّعی گوید که با یک گل نمی گردد بهار / من گلی دارم که عالم را گلستان می کند

گل من را بهاری بی خزان است / گل من مهدی صاحب زمان است

اللهم عجّل لولیک الفرج

***********

یادت باشه : تعطیلات بزودی تموم میشه وبعدش سرکار رفتنه که انتظار تورو میکشه !

بازم ۱سال کار و خستگی!

(ستاد کوفت کردن تعطیلات نوروزی)

جمعه گذشته، عبور شهاب سنگی از فراز کوه های اورال روسیه، باعث مجروح شدن هزاران نفر گردید. لحضه ای هراس انگیز، در حالی که آسمان فروزان گشته و برای دقایقی پایان دنیا را برای بسیاری از شهروندان تداعی نمود.

وزن این شهاب سنگ در حدود 10هزار کیلوگرم تخمین زده شده است. این سنگ آسمانی در حوالی شهر چلیابینسک پس از برخورد با اتمسفر زمین از هم متلاشی گشته و با صدمه رساندن به بیش از 4000 ساختمان، خساراتی معادل با 33 میلیون دلار برجای گذاشت.

در حدود 1200 نفر در این حادثه مجروح گشته اند که عمده این جراحات به علت شکسته شدن شیشه ها و پرتاب آنها به سوی شهروندان بوجود آمده است. بسیاری هنوز در بیمارستان ها تحت درمان می باشند.

Mikhail Yurevichفرماندار شهر چلیابینسک در این باره می گوید: "اگر شهاب سنگی که در بالای سر ما منفجر گردید تنها کمی بزرگتر بود، خرابی های ناشی از آن در شهرها و روستاهای این منطقه غیرقابل وصف می بود."

بر اساس محاسبات، مجموع انرژی این برخورد معادل با 20 بمب اتم می باشد. (نیروی کافی برای درهم شکستن پنجره های هزاران ساختمان و فروریختن سقف یک کارخانه).....

جاهای خالی را با اعداد مناسب پر کنید :
۱۰ , ۲۰ , … , ۱۵ , ۱۰۰۰ , … , ۱۶
عجله نکنید !!! کمی فکر کنید ، سوال زیاد مشکلی نیست !!!
ولی اگر قادر به حل این سوال باشید ، نشان دهنده فعالیت خوب سمت راست مغز شماست !!!

 

دوستان عزیز جواب این سوال رو به صورت نظر برای ما بنویسید


   

هر مرحله چند عدد به مدت چند ثانیه نمایش داده می شوند سپس بعد از محو شدن آنها شما باید جای اعداد را به ترتیب از کوچک به بزرگ روشن کنید در پایان سن مغز شما محاسبه خواهد شد .

 

برای شروع به ادامه مطلب مراجعه کنید

تعداد صفحات : 2

درباره ما
به وبسایت تخصصی قرآن و عربی مدرسه نمونه دولتی پسرانه ی سید رضی اسلامشهر خـــــوش آمدید.این وب سایت فقــط از دانش آموزان خود مدرسه عضــویت میپذیرد. دوستان خــــارج از مدرسه عضویتشــان رد می شــود مگر اینکه از دانش آموزان سال قبــل این مدرسه باشند و یا از دانش آموزان دیگر مدارس باشند که صادقانه بخواهند در این وبلاگ فعالیت داشته باشند که در این صــورت به طور مشــروط با عضویتشـان موافقت میشود. نــــام کاربـــــری شما باید نام و نام خانوادگی + عدد 92 باشد. یک مثال برای ساخت نام کاربری صحیح : علی احمدی= ali-ahmadi92
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    در آینده می خواهی چه کاره بشی؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 542
  • کل نظرات : 304
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 91
  • آی پی امروز : 110
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 139
  • باردید دیروز : 178
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 826
  • بازدید ماه : 826
  • بازدید سال : 8,742
  • بازدید کلی : 137,051
  • کدهای اختصاصی
    مدرسه نمونه دولتی سید رضی seyedrazi